sobota, 2 marca 2013

SERNIK Na Zimno na BEZmącznym BISZPOCIE :-)

Odkryłam, że teraz wysiłek fizyczny sprawia mi niesamowitą przyjemność. Jak już uda mi się oderwać od komputera i zacząć ćwiczyć, to wręcz nie mogę przestać. Kiedyś traktowałam to bardziej jak przymus, dzisiaj-jak nieodłączny element dnia:) Po porządnym treningu chodzę uśmiechnięta od ucha do ucha i wszystkich zarażam swoją pozytywną energią. Mam coraz lepszą kondycję i jestem bardziej wytrzymała, co na prawdę sobie cenię.

Jako, że od dzisiejszego ranka świeci piękne słoneczko, ja także musiałam powitać dzień owsianką w bardzo optymistycznych kolorach :)



SERNIK NA ZIMNO NA BEZMĄCZNYM BISZKOPCIE
 
Składniki:
na biszkopt:
-4 łyżki płatków owsianych
-1 jajko
-słodzik
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-aromat pomarańczowy i waniliowy
-1 łyżka kakao
-1/2 szklanki mleka
1. Płatki owsiane zmielić na mąkę. Dodać wszystkie suche składniki i wymieszać.
2. Dodać żółtko, aromaty i mleko, zmiksować na jednolitą masę.
3. Ubić na bardzo sztywno białko, wmieszać delikatnie do gotowej masy czekoladowej.
4. Piec 15 minut w 180* (do suchego patyczka).
Ja upiekłam w silikonowej keksówce (moja 22cm).
na masę serową:
-kostka twarogu (250g)
-3 płaskie łyżeczki żelatyny
-pół szklanki wody
-słodzik
-aromat waniliowy
1. Twaróg wymieszać ze słodzikiem i aromatem. 
2. Rozpuścić żelatynę w gorącej wodzie i dolać do reszty.
3. Łyżką "wydłubać" troszkę biszkoptu (może to być płytkie wgłębienie) robiąc miejsce na ser (trzeba uważać, żeby go nie przedziurawić).
4. Wszystkie uzyskane w ten sposób okruszki drobniutko posiekać, dodać do twarogu i zmiksować (można zostawić część na posypkę, tak jak ja.
5. Ser umieścić na powierzchni całego biszkoptu, dokładnie docisnąć, wyrównać, posypać pozostałymi okruszkami, a następnie zostawić na kilka godzin w lodówce.

Ja zostawiam ciacho w lodówce na całą noc,  rano tylko przekładam do pojemniczka i zabieram do szkoły :) A później nie ma co się dziwić, że ludzie mówią mi "ciągle jesz takie kaloryczne rzeczy, a w ogóle nie tyjesz!".




3 komentarze:

  1. Ale masz super blog! Będę zaglądać częściej, a serniczek obłędny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. też będę zaglądać częściej :)
    a owsianka wygląda znakomicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejny genialny przepis! I jeszcze tak mało kaloryczny, że zjadłabym całą blaszkę na raz : D

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...