sobota, 9 marca 2013

Czekoladowy KREM bez CUKRU, a z... CIECIERZYCY!

Widziałam go już na niejednym wegańskim blogu i najnormalniej w świecie w to nie wierzyłam.... Jednak dzisiaj na zakupach zobaczywszy tę niepozorną puszkę na sklepowej półce, nie mogłam się oprzeć, żeby jej nie wrzucić do koszyka :) I tak powstał oto on: czekoladowo-orzechowy, o zbitej konsystencji, prezentujący swoje świetne wartości odżywcze krem z cieciorki!



Składniki:
-puszka cieciorki konserwowej-
 240g po odsączeniu z zalewy
-7 tabletek słodziku-można mniej, można więcej-dla mnie to była odpowiednia ilość, lubię słodkie
-2 łyżki kakao
-15g orzechów laskowych (czym więcej, tym lepiej!)







1.Orzechy wrzucamy na suchą patelnię, prażymy chwilkę i gdy brązowa skórka popęka-ściągamy ją z orzechów.
2.Ciecierzycę wrzucamy na durszlak, przepłukujemy dokładnie wodą.
3.Wrzucamy wszystkie składniki do malaksera i miksujemy tak długo, aż krem przybierze odpowiednią konsystencję.
W moim gdzie-niegdzie pałętają się malutkie kawałeczki orzechów-lubię, gdy chrupią ;-)

_____
W końcu upragniona sobota, już nie mogłam się doczekać, kiedy będę mogła dać sobie porządnie w kość. W tygodniu dziennie mogę poświęcić tylko godzinkę na trening, co jest zupełnie niezadowalające :(




3 komentarze:

  1. Jestem strasznie ciekawa smaku tego kremu, tylko gdzie ja taką cieciorkę (pierwszy raz mam styczność z tym słowem, haha)znajdę? :)
    buziak :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieciorka/ciecierzyca konserwowa w puszcze, u mnie można ją dostać w każdym sklepie spożywczym:) Dziwne jest to, że prawie nikt nie wie, czym ona jest :O Miałam dzisiaj ten krem w szkole w słoiczku i każdy mnie pytał, czym jest ciecierzyca ;P

      Usuń
  2. Krem wygląda smacznie, lecz strasznie ciekawi mnie jego smak. W dodatku bez cukru ! Gdy tylko będę miała trochę czasu, biorę się za gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...