sobota, 9 lutego 2013

Jak zjeść CAŁĄ PIZZĘ na śniadanie i nadal cieszyć się jedzeniem przez cały dzień?

Jest to możliwe, pod warunkiem, że zrobimy pizzę według mojego przepisu :3
Wczoraj bracia zamówili pizzę i narobili mi smaka na taką moją, zdrowszą wersję.. Nie przepadam za pizzą z pizzerii (w ogóle nie lubię jeść w restauracjach, knajpkach), ale na taką moją własną zawszę się skuszę. A jak jeszcze mam świadomość, że jest ona zdrowa i dostarcza mojemu ciałku ważnych elementów-czego chcieć więcej? :)

PIZZA NA OWSIANYM SPODZIE
bez mąki i drożdży
Składniki:
CIASTO:
-125g chudego twarogu-125kcal
 jest w ogóle niewyczuwalny w gotowej pizzy
-3 łyżki płatków owsianych-92kcal
 lekko kopiaste
-łyżka lnu mielonego odtłuszczonego -25 kcal
 niekoniecznie; ostatnio nabrałam dobrego nawyku pchania lnu do wszystkiego, do czego tylko się da. To dobrze, moje włoski i cera na tym zyskują :)
-pół płaskiej łyżeczki sody oczyszonej
-1 małe jajko -70kcal
-oregano, pieprz ziołowy, sól
SOS POMIDOROWY:
-2 pomidory z puszki
-bazylia, sól, pieprz ziołowy, papryka słodka, papryka ostra, curry




DODATKI:
-40g papryki czerwone
 to jest na prawdę niewielki kawałek, może 1/6 normalnej wielkości papryki
-30g fasoli konserwowej (garść)
-pół małej cebuli (30g
-2 duże plasterki chudej wędlin
 u mnie wędlina z piersi z indyka
-15g sera żółtego

Sposób przygotowania:
Suche składniki na ciasto mieszamy w misce, do tego dodajemy twaróg i jajko, dokładnie mieszamy, aby powstała jednolista masa. Ciasto formujemy w kształcie koła na papierze do pieczenia i wkładamy do nagrzanego piekarnika (180*), pieczemy przez 10 minut. Piekarnik proponuję włączyć, zanim przystąpimy do wyrabiania ciasta, ponieważ gotowa mieszanka raczej nie może długo stać.
W tym czasie przygotowujemy sos: 2 pomidory z puszki (bez soku) "rozdziabujemy" widelcem, przyprawiamy wg smaku (można ewentualnie wrzucić do małego rondelka i zagęścić łyżeczką zmielonych na mąkę płatków owsianych, jeżeli sos jest zbyt rzadki).
Wszystkie dodatki kroimy w małą kostkę, ser ścieramy na tarce lub również kroimy w małe kawałki. Gdy ciasto na pizzę odczeka swoje w piekarniku należy je wyciągnąć (trzeba to zrobić koniecznie po 10 minutach, będzie ono jeszcze niedopieczone, ale o to chodzi)*, lekko opadnie, ale nie ma co się martwić. Smarujemy równomiernie sosem, wrzucamy dodatki, na górę ser (proponuję jeszcze wierzch posypać oregano) i pieczemy jeszcze przez 15-20 minut, następnie zostawiamy na przynajmniej 0,5h w uchylonym piekarniku.

Cała pizza z moimi dodatkami ma 424kcal (średnica 32 cm). Myślę, że to niezły wynik, mając na uwadze kaloryczność kawałka tradycyjnej pizzy >SPRAWDŹ< Trzeba jeszcze spojrzeć na to, że ta tradycyjna wersja zawiera mączne ciasto, natomiast w mojej nie ma grama mąki.
Proponuję tworzyć własne kombinacje dodatków, wybór jest na prawdę ogromny. Można użyć pieczarek, cukinii, kurczaka, ananasa, kukurydzy, brokułów czy dodać mozarellę zamiast żółtego sera (też ładnie się topi).

*Koniecznie po 10 minutach należy wyciągnąć ciasto, ponieważ wtedy nałożony sos i dodatki ładnie się w nie wkomponują, nie będą spadać, tylko "zespolą się" w jedną całość.

4 komentarze:

  1. Brzmi ciekawie :-). Wczoraj był dzien pizzy ale dopiero dziś sie o tym dowiedoalam :-) ja lubię pizzę na pełnoziarnistym spodzie z rucola :-) yummi

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis! Jeszcze nigdy nie spotkałam się z takim spodem do pizzy. Ciekawe jak smakowałby z tofu...
    Jeszcze a propos domowej mąki, to w malakserze raczej tylko płatki poddadzą się mieleniu. Wprawdzie nie próbowałam w nim mielić ziaren, ale wydaje mi się, że nie da się zmielić kaszy na drobno. Nawet jeśli nieco się rozdrobni to raczej nie na "mączny pył" i może chrzęścić w zębach:/ Ale oczywiście można spróbować. Mi marzy się sprzęt z prawdziwego zdarzenia - do niektórych maszynek do mięsa są specjalne przystawki do mielenia zbóż i innych ziaren. Niestety to duuży wydatek, poza tym w małej kuchni już ledwo się mieszczę z tym sprzętem, który mam:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam taką, ale troszkę inną, bardoz dobra

    OdpowiedzUsuń
  4. przechodzę na dietę i szukam fajnych przepisów, tutaj znalazłam ich naprawdę sporo i na pewno coś wykorzystam do mojego nowego menu, a zacznę od tej pizzy xD

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...