czwartek, 30 sierpnia 2012

CZEKOLADOWE, aż ślinka cieknie !

Wróciłam właśnie z wakacji megawypoczęta :) Powiem szczerze, że bardzo brakowało mi podczas wyjazdu piekarnika... Musiałam tłumić w sobie ochotę na słodycze, chociaż nie ukrywam-kilka razy pozwoliłam sobie na kręconego loda. Nie możemy przecież popadać w skrajności... Dałam sobie też labę od treningów, mimo że sprawiają mi niesamowitą przyjemność, wolałam jednak pozwolić moim mięśniom także wypocząć. Nawet nie wzięłam butów do biegania, na wszelki wypadek, gdyby mnie naszła ochota na ruch. Cały mój wyjazd to był jeden wielki chillout, jeśli mogę to tak określić ;) 
Ale wracam.Wracam z pełną parą do gotowania, czyli tego, co kocham najbardziej :-)

~~
MOCNO CZEKOLADOWE CIACHO
Z ŚMIETANKOWĄ MASĄ 
I POLEWĄ CZEKOLADOWĄ
całość: 342kcal
~~
Składniki:
na ciasto
-2 pełne łyżki otrębów owsianych/płatków owsianych - 60kcal
-1 jajko - 80kcal
-3 pełne łyżki jogurtu naturalnego -25kcal
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-5 tabletek słodzika
-1 łyżka kakao - 25kcal
na masę śmiatankową
-150g serka homogenizowanego 0% - 90kcal
-2 łyżeczki żelatyny
-50ml chudego mleka - 16kcal
-4 tabletki słodzika
-aromat śmietankowy
na polewę czekoladową
-1 kopiasta łyżka kakao - 30kcal
-50ml mleka-16kcal
-3 tabletki słodzika
~~
 ~~
1.Składniki na ciasto dokładnie mieszamy w naczynku, które jest przeznaczone do mikrofali i odstawiamy na 5 minut, aby otręby napęczniały.
2.Następnie grzejemy papkę w mikrofali na najwyższej mocy przez 4 minuty.
Gotowe ciasto wyciągamy z pojemnika i zostawiamy na kratce, aby 'odparowało'.
3.Do malutkiego rondelka wlewamy 50ml mleka, dodajemy żelatynę, stawiamy na najmniejszy ogień i CAŁY CZAS mieszamy, aż do rozpuszczenia żelatyny.
4.Kiedy żelatyna ostygnie, dodajemy serek homogenizowany i 5 rozkruszonych słodzików, wszystko mieszamy i odstawiamy do lekkiego stężenia. Polecam włożyć na chwilę do zamrażarki, ale trzeba pilnować, zeby masa się całkiem nie zsiadła.
5.Gotowe ciacho kroimy na pół i smarujemy stężonym kremem.
6.I na końcu-składniki na polewę mieszamy w małym rondelku i stawiamy na najmniejszy ogień, cały czas mieszając, aż do uzyskania pożądanej konsystencji. Smarujemy gotowe ciacho polewą i odstawiamy na pół godzinki do lodówki, aby się 'przegryzło'. ;)
~~



5 komentarzy:

  1. Wiem już co zrobię na niedzielne popołudnie! Dzięki kochana! :)

    Czasem warto odpocząć :)

    + takie małe pytanko, mogłabyś kod captcha wyłączyć? ;p ciężko tak komentować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, kolejny super blog :) A rzeczywiście ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wyszło mi XD. Mogłabyś zrobić zdjęcie temu naczyniu do mikrofali? :D Robiłam to w misce, nie wiedziałam w czym.. O.o' Najpierw zaczęło rosnąć, a później opadło ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może za krótko trzymałaś? Moja mikrofala wymaga akurat rownych 4 minut, czasami jak przetrzymam kilkanaście sekund dluzej, to jest twarde i niedobre. W misce tez powinno jak najbardziej wyjść. Ja robię w kwadratowym plastikowym pojemniczku po chałwie ;o

      Usuń
  4. Całe ciasto ma tylko 350 kcal?! łał! a jakie duże jest ono w obwodzie? tzn. jaką ma średnice??

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...