poniedziałek, 30 lipca 2012

Omletowe Szaleństwo na dobry początek dnia - SŁODKA ROZPUSTA w wersji LIGHT !


 Raz na jakiś czas mogę odpuścić sobie śniadaniową owsiankę, chociaż już od kilku lat moją utartą tradycją jest spożywanie owej zaraz po przebudzeniu... A dzisiaj, jako że wstałam w świetnym humorze, cała w skowronkach pobiegłam do kuchni, aby zastąpić otrębową papkę czymś... czymś niesamowicie słodkim, czekoladowym i mangowym. Panie i Panowie, przedstawiam Wam  mięciutki, puszysty i rozpływający się w ustach omlecik z twarożkiem i mango. Tradycyjnie bez użycia mąki :-) Na samą myśl o dzisiejszym śniadanku ślinka cieknie...
~~


~
Składniki:
na omlet
-jajko
-3 łyżki odtłuszczonego mleka w proszku
-3 tabletki słodzika
-1/4 łyżeczki sody
na twarożek
-3 łyżki chudego twarogu
-2 łyżki jogurtu naturalnego
-3 tabletki słodzika
-aromat śmietankowy
na polewę czekoladową
-1 łyżka odtłuszczonego mleka w proszku
-1 tabletka słodzika
-płaska łyżeczka niskotłuszczowego kakao
-kilka łyżek zwykłego mleka
+ ćwiartka mango
~~
~~
1. Wrzucamy wszystkie składniki na omlet do małego pojemniczka i miksujemy 3 minuty do uzyskania konsystencji ciasta naleśnikowego.
2.Wylewamy masę na mocno nagrzaną patelnię (ja leję kilka kropel oliwy i rozcieram papierowym ręcznikiem).
Omleciku trzeba bardzo pilnować, ponieważ szybko się przypala! Smażyć około 30 sekund z każdej strony.
 Następnie robimy słodki twarożek, który wypełni nasz omlet.
3.Mieszamy twaróg, jogurt, słodzik i aromat tak, żeby nie było grudek i nakładamy na naleśnika, składając go na pół.
4.Na górę kroimy mango i ostatni,najważniejszy krok-dodajemy czekoladową polewę, którą robimy również mieszając wszystkie składniki.

Ja polałam skromnie, żebyście nie wzięły mnie za jakiegoś łakomczucha. Ale przyznaję się - jestem strasznie łapczywa na słodkie i zaraz po zrobieniu zdjęcia zalałam obficie cały talerz polewą z mleka w proszku. A co ! ;-)
~~
~~
A dla dziewczyn, które Bozia obdarzyła szczęściem i nie muszą zwracać uwagi na kalorie, polecam wypróbować połączenie: nutella + mango ! Mieszanka na prawdę warta grzechu! Bierzemy bułeczkę, najlepiej słodką, smarujemy nutellą i na górę ostatni, najważniejszy składnik - słodziutkie dojrzałe mango! Koniecznie wypróbujcie !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...