poniedziałek, 30 lipca 2012

Nie ma nic prostszego, niż szybkie SERNICZKI light w wesji MINI

Ile razy masz tyle spraw na głowie, że nie masz czasu paprać się z pieczeniem ciasta? Lub ile razy ochota na słodkie jest tak wielka, że najchętniej pochłonęłabyś tonę czekoladowych wafelków?
Mam sposób na szybciutkie ciacho dla wielbicielek serników. Moje jest dwukolorowe, w wersji cytrynowo-czekoladowej, ale pole smakowego manewru jest wręcz nieograniczone ;-)


   ~~
Składniki:

-1 jajko
-150g twarogu
-szczypta proszku do pieczenia
-8 tabletek słodzika
-1 łyżeczka dowolnej mąki
-1 łyżka skórki z cytryny
-aromat cytrynowy
-płaska łyżka kakao
   ~~

1.Oddzielić żółtko od białka (białko ubić na sztywną pianę).
2.Do miski wrzucić żółtko, dodać twaróg, proszek do pieczenia, słodzik, mąkę i wszystko dokładnie wymiksować.
3. Dodać pianę z białek i miksować jeszcze przez krótką chwilkę na najmniejszych obrotach.
4.Rozdzielić uzyskaną masę na dwie części. Do jednej dodać łyżkę startej skórki cytrynowej i aromat cytrynowy, a do drugiej płaską łyżkę kakao.
5.Nakładać do naczyń (może być miseczka, filiżanki lub tak jak u mnie-silikonowe foremki na muffiny) na przemian masy cytrynowej i czekoladowej.
6.'Piec' w mikrofalówce na maksymalnej mocy, ja włożyłam na 7 minut, a potem jeszcze chwilkę podsuszyłam w piekarniku.

~~

a na zagrychę :
twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem
MNIAM !

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...