piątek, 27 lipca 2012

Muffinkowe słodkie bułeczki MEGA LIGHT !

Mam dla Was kolejną zdrową alternatywę , tym razem do muffinek :-) Przepis tradycyjnie bez mąki, cukru, tłuszczu... Totalnie fit, light, jak zwał, tak zwał :x W smaku wręcz obłędne !
~
~
Składniki:
-8 łyżek odtłuszczonego mleka w proszku
-3 łyżki płynnego mleka
-1 jajko
-słodzik (dałam 10 rozkruszonych tabletek)
-ulubiony aromat (dałam pomarańczowy, cytrynowy i waniliowy)
-łyżeczka proszku do pieczenia

1.Wszystkie składniki dokładnie zmiksować.
2.Nagrzać piekarnik do 180' , piec około 15-20 minut.
~
Babeczki bardzo szybko się przypiekają, więc trzeba pilnować !
Moje zostawiłam dwie minutki za długo i się trochę przypiekły , co odejmuje im wizualnego wdzięku.. Ale     w smaku ani trochę mi to nie przeszkodziło ! ;-) Przeciwnie, zniknęły w ciągu 2 minut !
Ja piekłam w silikonowych foremkach na muffinki, polecam też kokilki :)
Ciasta starczyło mi na 5 muffinkowych foremek.
Lepiej nie eksperymentować z papierowymi papilotkami, chyba że uśmiecha się Wam wygryzać resztki                babeczki z papierka ;-)
~
~
Mogą Wam posłużyć jako 'moczydełko' do różnego rodzaju maseł, polew czekoladowych, owocowych, jogurtu... Dosłownie do wszystkiego ! Ja zjadłam z czekoladową polewą:
1. Wsypać do rondelka dwie kopiaste łyżeczki odtłuszczonego kakao, dodać 2/3 rozkruszone tabletki słodzika i kilka łyżek płynnego mleka.
2.Postawić na malutkim ogniu i mieszać do uzyskania pożądanej konsystencji. Im dłużej , tym gęstsze :))
~

7 komentarzy:

  1. om nom nom <3 już wiem, co w najbliższym czasie zrobię sobie na podwieczorek <3

    OdpowiedzUsuń
  2. myślisz, że można czymś zastąpić mleko w proszku? bo akurat nie mam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, ale nie przychodzi mi do głowy nic, czym mogłabyś je zastąpić. Jak widać, stanowi ono większość składników, więc ciężko by było. Można pokombinować z lnem mielonym, ale to jest całkiem inny smak (robilam juz takie bułeczki) i absolutnie do nich nie pasuje słodzik... Wtedy trzeba zrobić je na wytrawnie.

      Usuń
    2. Teraz jeszcze tak sobie pomyślałam, ze może nadawało by się jakieś smakowe białko w proszku, ale nie próbowałam nigdy, więc możesz przejąć pałeczkę i eksperymentować :)

      Usuń
    3. ok dzięki za odpowiedź! może coś wykombinuję ;)

      Usuń
  3. czemu mi babecxki opadly po wyciagnieciu? a zrobilam to pomalu bo najpierw otworzylam piec na chwile a potem wyciagnelam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać na zdjęciach, moje tez byly oklapnięte. Niestety raczej nie da się tego uniknąć, bo nie można ich zostawić w piecu, aby się ostudziły-zaraz by się spaliły, są bardzo "podatne". Może też wina leży po stronie mąki, a raczej jej braku. Nie ma surowca, który by "podtrzymał" wypiek-oczywiscie mogę się mylić

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...